Контакт-центр: +38 (0352) 52-55-58

Чому на пляшках з алкоголем не вказують кількість калорій

     Чи задумувалися ви над тим, чому на різних алкогольних напоях не вказують інформацію про кількість калорій? А й справді, у американців, де дуже прискіпливо відносяться до маркування всіх продуктів, така інформація вказана навіть на питній воді. А ось на пляшках із спиртним таких даних немає. Дивно, проте пояснення тому є і воно досить просте та банальне.

Історичні причини приховування калорійності алкоголю

     У 1933 році у США було скасовано діючий понад десятиліття сухий закон і створено спеціальне відомство, яке здійснювало контроль за ринком алкогольних напоїв. Сьогодні воно називається Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau (TTB) і слідкує також за ринком тютюнових виробів.
     Нагляд за ринком продуктів харчування, котрі потрапляють на столи американців, здійснює інша організація – FDA. Саме вона зобов’язала у 1990 році усіх виробників їжі та напоїв зазначати дані про калорії на етикетках. А оскільки компанії, що спеціалізуються на алкоголі є підконтрольними іншому відомству, їх ця вимога не стосувалася. Єдине, що стало обов’язковим для них – це вказівка про вміст цукру та спирту. Незважаючи на активні намагання різних партій та активістів просунути вимогу про таке маркування, зробити це поки не вдалося. В 2013 році TTB дозволила виробникам на власний розсуд вказувати чи не вказувати калорійність напоїв на упаковці.Калорії в алкоголі

Реалії сьогодення

     По сучасних нормах підконтрольними FDA є продукція, що містить алкоголь в кількості не більше 7%, тож на їх етикетках калорійність зазначається. Що стосується складу спиртних напоїв, то тут теж не надто ясно, адже ТТВ не вимагає від виробників писати повний список інгредієнтів якщо це стандартні продукти – рис, пшениця, ячмінь, виноград. Виняток становлять лише специфічні компоненти, котрі можуть викликати алергічну реакцію чи суттєво нашкодити здоров’ю. Навіть такі розповсюджені алергени, як горіхи чи курячі яйця не обов’язково вказуються на етикетках.
     Хоча ТТВ запропонувала усім виробникам алкогольної продукції ввести маркування про калорійність, воно і далі залишається суто добровільним. Пояснення цьому доволі просте: більшість напоїв є висококалорійними, тож така інформація може відштовхнути покупця і не на руку продуцентові.
     При бажанні кожна людина може знайти дані про вміст калорії в тому чи іншому напої в інтернеті. Наприклад, бокал червоного вина в залежності від сорту та виду містить 130-190 калорій, одна пляшка Budweiser – 145 калорій і 10,6 г вуглеводів.
     Експерти сходяться на думці, що пересічні американці не мають уявлення про калорійність спиртних напоїв. Дізнавшись про це, вони могли би скоротити своє вживання такої продукції, що, звісно, не вигідно виробникам. Цим і пояснюється той факт, що таке маркування і досі є добровільним. Подібна ситуація має місце не лише в США, а й в Сполученому Королівстві та інших Європейських країнах. Не стала винятком і Україна, де інтереси звичайного споживача враховують тільки після інтересів великих виробничих компаній та бізнесових кіл.